تجزیه و تحلیل رقبا

آنالیز رقبا – تجزیه تحلیل رقبا سایت -بررسی و تحلیل سئو وب سایت

امروز رقابت در کسب و کارهای آنلاین بسیار سخت می باشد رقابت، یکی از عوامل ضروری و مهم در یک کسب و کار آنلاین می باشد. این مسئله برای اغلب کسب و کارها مهم بود و باعث بهبودی عملکرد و در نتیجه رضایت مندی مشتریان شما می شود.  هر کسب و کاری دارای معایب و مزایایی می باشد ما میخواهیم در این مقاله به شما بیاموزیم که چگونه از این معایب و مزایایی به نفع خود استفاده کنید. این نکات به شما کمک میکند تا رقبای اصلی سایت را شناسایی کرده و برای رتبه بهتر عملکرد مناسب تری داشته باشید.

آنالیز رقبای سایت

اگر تمام موضوعات داخلی و خارجی سایت خود را بررسی کرده اید حال نوبت به آن رسید است که باید رقبای وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. بی شک یکی از عوامل مهم در یک کسب و کار آنلاین آنالیز رقبا می باشد و تاثیر به سزای در رشد وب سایت شما دارد. حال سوال اینجاست بررسی و آنالیز سایت های رقبا چه تاثیری در وب سایت ما خواهد گذاشت؟ همان گونه که میدانید امروز در بازار آنلاین ایده های متفاوت و نابی نیز وجود دارد شاید شما به تنهای نتوانید برای کسب و کار خود ایده ای جدیدی خلق کنید حال وقت آن رسید از رقبا استفاده کنید البته منظور ما از این کلمه به معنی کپی برداری نیست بلکه چیزی فراتر از آن می باشد. شما میتوانید با آنالیز چند وب سایت و بررسی ایده های آنها به نتیجه مناسب برسید. البته اآنالیز رقبا فقط شامل این مورد نیست بلکه مزایاهای دیگری را برای وب سایت شما دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

img

تاثیر آنالیز رقبا در سئو وب سایت ؟

یافتن کلمات کلیدی
یافتن سایتهای لینک دهنده
یافتن بهترین ایده
بالا بردن سطح کارایی
img

مزایایی آنالیز وب سایت رقبا

  • رقبا شما چه کسانی هستند
  • آنها چه محصولات و خدماتی ارائه میدهند
  • چگونه بازاریابی محصولات خود را انجام میدهند
  • یافتن نقاط قوت و ضعف 
  • رقبای شما از چه استراتژی های استفاده می کند
  • چه عواملی از سوی رقبا شما را تهدید می کند

گام های تجزیه و تحلیل رقبا

مشخص کنید رقبای شما چه کسانی هستند

اولین مرحله آنالیز رقبا شناسایی کسب و کارهای فعال بازار مورد نظر شماست. شاید ساده‌ترین کار جست و جو در گوگل باشد. سعی کنید به عنوان مشتری، با رقبا تماس بگیرید و ببینید چکونه با شما برخورد می‌کنند. آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. وبسایتشان را بررسی کنید. حتی بهتر است با مشتریان آنها هم در ارتباط باشید و از نقاط ضعف‌شان از دید مشتری آگاه شوید.

 چند راه ساده برای شناخت رقبا به شرح زیر است:

  • فروش کالا و خدمات مورد نظرتان را در گوگل جست و جو کنید تا فروشندگان را شناسایی کنید
  • سایت‌هایی مثل کتاب اول را بررسی کنید
  • نشریات تخصصی و وبسایت‌های تخصصی صنعت خود را بررسی کنید و ببینید چه شرکت‌هایی در آن تبلیغ می‌کنند
  • از مصرف‌کنندگان نهایی کسب و کارهای فعال این صنعت راجع به برندهای مطرح بپرسیم

جمع آوری اطلاعات در مورد رقبا

حال که کسب و کارهای فعال و رقیب را شناختید، به اطلاعات اولیه‌ای نیاز دارید تا تحلیلشان کنید. دستیابی به اطلاعات صحیح و معتبر بخش چالشی این مرحله است(چرا که مبنای تحلیل شماست). متاسفانه در کشور ما چندان اطلاعات معتبر در دسترس نیست. حتی کسب و کارها خودشان هم از اطلاعات حیاتی مثل سهم بازارشان بی‌خبر هستند. به هر حال دلیل نمی‌شود از این موضوع دست بکشید چرا که بدون تحلیل رقبا طرح کسب و کار شما مفهومی ندارد.

چگونه میخواهید با آنها رقابت کنید

اصولا رقبای شما هر کدام بخشی از بازار را بهتر می‌توانند متقاعد به خرید کنند. پس برای راحت‌تر پاسخ دادن سوال بالا باید بدانید آنها کدام بخش‌های بازار را ببیشتر هدف گرفته‌اند؟ فرض کنید شما کسب و کاری دارید که خدمات شبکه به شرکت‌ها ارائه می‌کند. خوب است بدانید رقبای شما چه پروژه‌هایی می‌گیرند و بیشتر به کدام نوع شرکت‌ها خدمات ارائه می‌کنند. چه خدماتی ارائه می‌کنند که مشتریان راضی هستند و در چه زمینه‌هایی مشتریان از آنها ناراضی هستند؟

در واقع به دنبال رسیدن به مزیت رقابتی هستیم. با علم بر موضوع بالا می‌توانیم مزیت رقابتی کسب و کار را شناسایی کنیم تا مقتدرانه رقابت کنیم.

پیغام فرستاده شد! کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت
img