معرفی بهترین الگوریتم های گوگل و تاثیر آنها در سئو

با سلام خدمت تمامی کاربران آکادمی پروژه آ. اغلب وبمستران و صاحبان وب سایت ها به دنبال این هستند که در نتایج موتور های جستجو رتبه بهتری پیدا کنند. و علاقه مند هستند که محتوا سایت شان برای موتور های جستجو قابل فهم تر باشد و منطبق با قوانین گوگل پیشرفت کنند.

موتور های جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها از الگوریتم های متفاوت و متنوعی استفاده می کنند پس باید صاحبان وب سایت ها با این الگوریتم ها آشنایی کاملی داشته باشند. در این میان آشنایی با الگوریتم های گوگل کار مهم و از اهمیت بالای نیز برخودار می باشد ما در این مقاله به بررسی جامع در مورد الگوریتم های بهینه سازی خواهیم پرداخت.

الگوریتم(algorithm) چیست؟

الگوریتم به مجموعه ای از دستور العمل ها و فرمول هایی که با زبان ساده و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه اجرا شده باشند که هدف خاصی را دنبال کنند و شروع و پایان آنها نیز مشخص باشد، الگوریتم نیز گفته می شود.

الگوریتم گوگل چیست ؟

همان گونه که در بالا اشاره شده الگوریتم به مجموعه از دستورات و فرمول ها می باشد که با زبان ساده و رسا اجرا می شود. منظور از الگوریتم های گوگل ، یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو گوگل می باشد.

فرایندی که موتور های جستجو گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت را انجام میدهند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات و فرمول های هستند که برای کاربر نمایش داد نمی شوند. الگوریتم های گوگل اطلاعات و داده ها را ذخیر و نگهداری میکنند و در کمترین زمان ممکن اطلاعات به دست آمده را تجزیه و تحلیل میکنند و مطابق آن به وب سایت شما رتبه میدهند.

معرفی الگوریتم گوگل

معرفی الگوریتم های گوگل

همان طور که میدانید مبحثی بسیار گسترده و بزرگ می باشد. همچنین گوگل دارای ۲۰۰ فاکتور کلیدی می باشد که طبق این فاکتور های به سایت شما رتبه و رنک میدهد ما در اینجا چند مورد از الگوریتم های اصلی گوگل را مورد بررسی قرار میدهیم و الگوریتم ها را بصورت جامع آنالیز میکنیم:

  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم رنک  برین
  • الگوریتم طرح بندی
  • الگوریتم پی دی لون گوگل
  • الگوریتم کافئن گوگل
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم موش کور
  • الگوریتم شاهین
  • الگوریتم موبایل گدون
  • الگوریتم فرد
  • الگوریتم هیلتاپ
  • الگوریتم پیج اتوریتی

این چند مورد الگوریتم که اسم برد شده است هر کدام نزد گوگل از اهمیت بالای برخودار هستند پس با ما باشید تا بصورت جامع با الگوریتم های آشنا شوید.

الگوریتم پاندا گوگل (panda algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم پاندا: 

الگوریتم پاندا وظیفه دارد تا محتوا نامناسب و کپی شده را شناسایی کند و موجب جلوگیری تقلب وب سایت های دیگر، را بر عهده دارد. این الگوریتم محتوای سایت های که بی کیفیت هستند را از نتایج گوگل حذف میکند همچنین پاندا دائما دنبال محتوا دست اول و تولید شد توسط صاحبان وب سایت ها می باشد. الگوریتم پاندا شخصیتی آرام/مهربان/کتابخوان را دارد منظورمان از کتابخوان همان محتوا وب سایت های می باشد روزانه تعداد زیادی پاندا وقت خود صرف خواندن محتوا وب سایت شما میکند.

برای اطلاعات بیشتر این مطلب را هم بخوانید...
سئو(SEO) چیست؟

پاندا چه محتوای را دوست ندارند:

۱-محتوای خلاصه شده: پاندا ها میداند که محتوای که دارای چند جمله باشد وقت کافی صرف نوشتن محتوا نشده است و همچین میداند این محتوا کاربران را بسیار خوب راهنمایی نمیکند پس از مقاله ها و محتوای ناقص و کوتاه خوشش نمیاد.

۲-مطالب تکراری: پاندا ها مطالب تکرار شده در محتوا را دوس ندارد هر کسی میداند که اگر در یک جمله چند بار کلمه ای تکرار شود کیفیت محتوا و خواندن آن را طاقت فرسا میکند. پس حتما محتوایی که تولید میکند سیع کنید از زوایا های مختلفی موضوع را بررسی کنید و رنگ و بوی تازه ای به مقاله خود بدهید.

۳-یکی نبودن لینک موضوع با محتوا: اگر در گوگل شخصی اقدام به سرچ کند و لینک مورد نظر در صفحات گوگل نمایش داده شود و مخاطب‌ها با هزار ذوق و شوق روی لینک شما کلیک کنند و بعد با یک صفحه خالی مواجه شود مثل این است که کلی مهمان دعوت کنید و بعد خودتان بگذارید بروید. الگوریتم پاندا به شدت روی این موضوع حساس می باشد.

الگوریتم پاندا موارد زیادی را نیز بررسی میکند برای مثال تبلیغات بیش از حد، تگ های نامناسب، مشکلات فنی وب سایت و … را مورد آنالیز خود قرار میدهد. و همچنین این الگوریتم نقش به سزای در پنالتی شدن وب سایت دارد.

پاندا  چه محتوای را دوست دارد:

مواردی که در بالا ذکر شده است از موضوعات اصلی آنالیز الگوریتم پاندا می باشد. بهترین راه برای به دست آوردن دل الگوریتم پاندا کافیست سری به مطالب قدیمی بزنیم و محتوا آنها را مطابق با دستورات بالا اصلاح کنیم. البته میتوانیم عوامل زیر را با آن اضافه کنیم:

  • زمان انتشار مقاله(الگوریتم پاندا به نظم اهمیت میدهد)
  • میزان زمانی که کاربر داخل سایت می ماند(Bonuce Rate)
  • اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

توصیه آکادمی پروژه آ: اکنون دیگر زمان فریب گوگل با استفاده از ترفندهای خاص بهینه سازی به پایان رسیده است. بدون شک پاندای گوگل باهوش تر از همیشه در بالاترین نقطه الگوریتم جستجوی گوگل نشسته و بر عملکرد سایت ها و گردانندگان آن نظارت می کند.

الگوریتم پنگوئن ۴.۰ گوگل (penguin algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم پنگوئن:

در سال ۲۰۱۴ زمانی که تمام اینترنت را لینک های اسپم و نامعتبر پر کرده بود و به شدت کاربران را مورد اذیت و آزار قرار میداد گوگل تصمیم گرفت الگوریتمی به نام پنگوئن روانیه دنیایی اینترنت کند. وظیفه اصلی این الگوریتم شناسایی لینک های اسپم سایت و سایت های را که برای بهبودی رتبه سایت خود بک لینک خریداری میکنند را بر عهده دارد.

لینک های اسپم و نامعتبر در سطح اینترنت باعث می شوند که کاربران به آن چیزی که سرچ می کنند نرسند برای مثال وقتی “خرید ماوس” را کاربری در اینترنت سرچ میکند در نتایج جستجو لینک های که هیچ ربطی به این کلمه ندارند نمایش داده میشود. همچنین الگوریتم پنگوئن از هر نوع لینکی خوشش نمیاید آنها به دنبال لینک های طبیعی و معتبرند و وب سایت های را که از لینک های اسپم استفاده میکند را مورد تنبیه و جریمه قرار میدهد.

نکته: الگوریتم پنگوئن دارای شخصیتی، اهل پیوند صمیمی، متنفر از تکرار کلمات و درون گرا می باشد.

پنگوئن و تکرار کلمات کلیدی(keyword stuffing):

یکی از مباحثی که الگوریتم پنگوئن در آن تاثیر به سزای دارد تکرار بی رویه کلمات کلیدی می باشد. در گذشته سایت های متعددی بودن که بیش از حد در محتوای خود از کلمات کلیدی استفاده میکردن و همچنین کلمات کلیدی را غول بزرگ گوگل میدانستند. سایت های که در محتوای خود بیشتر کلمات کلیدی را تکرار میکردن باعث می شدن که مخاطب به سختی مفهوم اصلی مطلب را بداند. اما حالا الگوریتم پنگوئن بر تولید محتوا ارزشمند تاکید میکند.

چگونه پنگوئن شما را جریمه میکند؟

همان طور که در بالا اشاره کرده ایم الگوریتم پنگوئن دارای شخصیت درون گرا می باشد پنگوئن هیچ وقت به شما نمی گوید که شما را جریمه کرده است. او وظیفه اش را بی سر و صدا انجام میدهد.  ممکن است ترافیک وب‌سایت شما برای یک کلمه‌ی کلیدی به شدت کاهش پیدا کند یا ممکن است برای یک کلمه‌ی کلیدی مشخص، یکی از صفحات وب‌سایتتان از ایندکس گوگل خارج شود و یا این‌که با پیغام “لینک‌سازی نامعتبر” در گوگل وب‌مستر سایت رو به رو شوید.

نکات مهم در مورد الگوریتم پنگوئن ۴.۰ :

  • الگوریتم پنگوئن بصورت لحظه ای کار میکند(Real Time): منظور از لحظه ای یعنی سیگنال های مرتبط با رتبه بندی را پردازش میکند. همان طور که میدانید خزندهای گوگل در هر لحظه صفحات سایت شما را ایندکس میکنند و الگوریتم پنگوئن در کنار آن، اطلاعات مربوط به صفحات ایندکس شده را مورد بررسی قرار میدهد. اما مورد یاد آوری است که این ویژگی در نسخه ۴.۰ الگوریتم پنگوئن وجو دارد.
  • تمرکز بر روی جزئیات: گوگل در بیانیه خود اعلام کرده است که پنگوئن به صورت دقیق تر همراه با جزئیات بیشتر سایت را مورد  آنالیز قرار میدهد.
  • تاثیر گذاری و دقت بالا: برای مثال اگر سایت شما دارای ۲ صفحه باشد و الگوریتم پنگوئن تاکید کند که یکی از صفحات سایت شما به عنوان لینک اسپم شناخته شده است. فقط همان صفحه را در نتایج گوگل نمایش نمی دهد و بقیه صفحات را بصورت عادی نمایش خواهد داد.
برای اطلاعات بیشتر این مطلب را هم بخوانید...
سئو داخلی سایت (On-Page-SEO) چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل(Hummingbird algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه مرغ مگس خوار:

تمام الگوریتم های گوگل اغلب برای راحتی کاربران ابداع شده اند اما الگوریتم مرغ مگس خوار شاید یکی از بهترین الگوریتم های می باشد که میتواند در تمام جوانح موجود به کاربران کمک کند و ساده گی و راحتی را به مخاطبان ارائه دهد. این الگوریتم در اصل یک افزونه می باشد که کار تجزیه و تحلیل عباراتی را که کاربران برای جستجو وارد کرده را بر عهد دارد تا گوگل با این کار بتواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش داده و نتایج خود را بهبود بخشد. در واقع این الگوریتم تاثیر مستقیمی در نتایج رتبه بندی ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می کند و بر اساس خواسته های کاربر سعی می کند بهترین نتیجه را نمایش دهد. همچنین الگوریتم مرغ مگس خوار دارای شخصیتی، دقیق، سریع، جدی نیز می باشد.

چگونه با بهبودی سئو، توجه مرغ مگس خوار را جلب کنیم؟

۱-مثل ربات فک نکنید! سیع کنید هر چیزی که به ذهن تان میرسد بصورت طبیعی بنویسید. سیع نکنید از کلمات های که باعث منحرف شدن کاربران می شود استفاده کنید. همیشه از کلمات های استفاده کنید که بصورت مختصر و در عین حال با مفهوم بالای باشد. پس بین کلمات خود میانبر و پل بزنید، ترکیب سازی کنید، خلاق باشید و به ذهن انسان نزدیک و نزدیک تر شوید.

۲-حتما انکرتکست ها را به نحوه احسن انتخاب کنید و جدی بگیریم. سیع کنید به کلمات های که لینک میدهید مربوط به محتوای باشد. به لینک داخلی سایت توجه کنید گوگل به دنبال کشف ارتباط بین مفهوم ها می باشد پس با دقت پیش روی کنید

۳-از زبان (Schema) کمک بگیرید! استفاده از این زبان در کدهای محتوا باعث می شود خزندهای گوگل بهتر مفهوم اصلی کلمات را بدانند و این کار باعث میشود که سرعت ایندکس شدن صفحات بالا برود.

۴- بین محتوا سایت سیع کنید از عکس، ویدیو استفاده کنید. این موارد باعث می شود که کاربر راحت تر مفهوم اصلی محتوای شما را بفهمد. توصیه میکنیم بیشتر از محتوای آموزشی رایگان استفاده کنید.

الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم کبوتر:

این الگوریتم بسیار برای سئو محلی کاربرد دارد. همان طور که میدانید الگوریتم کبوتر همیشه در حال پرواز می باشد اما کبوتر گوگل همیشه دوست دارد به منطق نزدیک پرواز کند. پس بنابراین وقتی شما فروشگاهی را سرچ میکنید این الگوریتم سیع میکند فروشگاهی های را که نزدیک به محل شما است را در نتایج گوگل نمایش دهد با این عمل گوگل به سمت منحصر به فرد بودن و پیشرفت در نمایش نتایج جستجو می رود. و شما میتوانید به راحتی مکانی را که نزدیک تر به شما را در نتایج جستجو نمایش دهد.

روش کار الگوریتم کبوتر به این صورت می باشد که اطلاعات و داده های وب سایت را در قفس های میگذارد و در این قفسه ها تعداد زیادی کبوتر دیگر وجود دارد که وظیفه بررسی و آنالیز این اطلاعات بر عهده آنها می باشد. کبوتر ها طبق کلمات کلیدی محتوا را آنالیز میکند هر وقت محتوای خوبی مورد نظرشان باشد به آن نوک میزنند هرچقدر تعداد نوک های یک صفحه یا مقاله بیشتر باشد مقاله و صفحه در نتایج جستجو بالاتر میایید.

یکی از وظایف الگوریتم کبوتر بررسی غلط املایی کلمات در یک محتوا می باشد. البته طبق تحقیقاتی که آکادمی پروژه آ انجام داده است الگوریتم کبوتر در حال حاضر برای زبان انگلیسی بیشتر کاربرد دارد.

الگوریتم کبوتر شخصیتی، علاقه منده به جاهای نزدیک، طرفدار صلح و نزدیکی می باشد.

الگوریتم رنک برین (RankBrain):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم رنک برین:

گوگل در سال های اخیر سیع داشته است تا تجربه موتور های جستجوی  خود را بهبود ببخشد  در نمایش نتایج گوگل عملکرد بهتری داشته باشد و همچنین گوگل تلاش میکند که محتوای وب سایت ها به سمت کاربر پسند تر هدایت کند. و یکی از اقدامات جدی گوگل الگوریتم رنک برین می باشد. الگوریتم رنک برین در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط گوگل معرفی شد.

الگوریتم رنک برین از یک هوش مصنوعی استفاده می کند و به تدریج نتایج بهتری را به کاربران نمایش میدهد این الگوریتم سیع می کند کلماتی را که سرچ میشوند بهتر مورد پردازش قرار دهد تا نتایج بهتری برای کاربران نمایش داد شود. این الگوریتم تشابه زیادی به الگوریتم مرغ مگس خوار دارد. گوگل الگوریتم نک برین را یکی از فاکتور های اصلی خود قرار داد است.

الگوریتم رنک برین دارای شخصیتی، عاقل، بالغ، حساس به قضاوت دیگران، اهل تغییر و پیشرفت نیز می باشد

رنک برین چه طوری رفتار کاربران را آنالیز می کند؟

۱-اگر شما در نتایج گوگل، در یک کلمه کلیدی پنجمین لینک باشید و همچنین کاربران زیادی رو لینک شما کلیک کنند و به ۴ لینک قبل شما اهمیت ندهند این الگوریتم متوجه که باید لینک شما رتبه بهتری نسبت به سایر لینک های اول تا چهارم باشد پس لینک شما را اول میاورد.

۲-حساسیت رنک برین بر روی نرخ پرش سایت، اگر کاربری با ورود به سایت شما بلا فاصله سایت شما را ببندد حالا به هر دلیلی باشد مانند سرعت کند وب سایت، محتوای نامناسب، تبلیغات بی رویه و … این الگوریتم مطابق این عوامل وب سایت شما را به رتبه های پایین تر انتقال میدهد.

۳-مدت زمانی که کاربر در سایت شما می ماند. هر چقدر کاربران در سایت شما بیشتر بمانند به نفع شما می باشد و همچنین این الگوریتم رنک برین شما رتبه بهتری میدهد.

۴-اگر کاربر سایت شما را چک کند و چیزی که میخواهد به دست نیاورد و دوباره اقدام به سرچی کند این الگوریتم متوجه میشود که محتوای سایت شما نامناسب می باشد.

شاید شما در ابتدا بگوئید که الگوریتم های گوگل بسیار ترسناک هستند. اما طبق کارشناسان سئو، این اقدامات گوگل تنها برای تولید محتوای با کیفیت انجام می شود.

الگوریتم طرح بندی گوگل (Page Layout algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم پیج لایوت

برای مثال شما تصور کنید وارد یک وب سایت شوید این وب سایت از تعداد زیادی بنر در قسمت بالا و پایین سایت  تبلیغات استفاده کرده است و همچنین از تعدادی پاپ آپ و باکس های تبلیغاتی استفاده میکند و تمام از لینک های عجیب و غریب پر شده است. به عنوان یک مخاطب چه احساسی میکنید؟ آیا احساس نمیکنید وارد یک وب سایت وحشتناک شده اید. وظیفه‌ی الگوریتم پیج لایوت (Page Layout) نجات کاربرها از این وحشت است.

به این دلیل که هر کاربری حق دارد تجربه‌ی خوبی از بازدید سایت شما داشته باشد، پس برای این که جریمه‌های الگوریتم پیج لایوت گریبان سایت شما را نگیرد، اعتدال را رعایت کنید. تبلیغات خوب است اما به اندازی کافی و در مکان مناسب! سیع کنید در تبلیغات خود دکمه بستن را در کنار باکس قرار دهید تا کاربر در صورت نیاز بتواند تبلیغ را ببندد.

الگوریتم پیج لایوت دارای شخصیتی، متنفر از تبلیغات زیاد، مبارز و جریمه کننده، نجات دهنده می باشد

الگوریتم پی دی لون گوگل (PayDay Loan algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم پی دی لون گوگل:

پی دی لون مشابه با الگوریتم پاندا نیز کار میکند الکوریتم پی دی لون به شدت از استفاده بی رویه کلمات کلیدی در محتوا متنفر است. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا باعث می شود که اصل محتوا کامل گم شود و مخاطب چیزی متوجه نشود. طبق آخرین اعلام گوگل الگوریتم پی دی لون اغلب زبان های دنیا را پشتیبانی می کند.

جالب است بدانید اسم این الگوریتم از نوع خاصی وام که در آمریکا طرفدار زیادی دارد گرفته شده است و در ابتدا برای مقابله با سایت های اسپم در این زمینه ایجاد شده است.

الگوریتم کافئین گوگل (Caffeine algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم کافئین:

این الگوریتم همانند الگوریتم مرغ مگس خوار عمل می کند. و نتایج جستجوی کاربران را بهبود می بخشید البته این الگوریتم بیشتر نگاهش به شبکه های اجتماعی می باشد. بنابراین شبکه های اجتماعی نقشه به سزای در سئو ایفا می کنند. گاهی وقت ها سئو کاران و صاحبان وب سایت ها دست به آنالیز و بررسی محتوای سایت میزنند در بعضی مواقع نیاز به تغییر محتوای وب سایت می باشد. عملیات تغییر محتوا بر عهده الگوریتم کافئین می باشد.

نحوه عملکرد الگوریتم کافئین:

الگوریتم کافئین همیشه در حال بروزرسانی مطالب صفحات سایت ها می باشد.کمپانی گوگل الگوریتم کافئین را با الهام از ذهن انسان ساخته است که به دلیل سرعت بالایی که دارد به موتور جستجو این اجازه را می ‎دهد تا جستجوی معنایی را در مقیاس بزرگتری بر عهده بگیرد. در واقع با گسترش اطلاعات موجود در شبکه جهانی، وجود این الگوریتم ضرورت یافته است. هدف گوگل از راه اندازی الگوریتم کافئین، حمایت از محتوای سایت‏‎ می‎باشد.

الگوریتم گورخر گوگل (Zebra algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم گورخر:

این الگوریتم بیشتر نظارت دارد بر سایت های فروشگاهی، خط های سیاه و سفید به معنی دورکننده و نابودکنند می باشد بدین معنا اگر یک وب سایت فروشگاهی عمل کلاهبرداری را انجام دهد این الگوریتم با آن وب سایت برخورد خواهد کرد. پس اگر شما یک وب سایت فروشگاهی دارید بدانید که الگوریتم گور خر حواسش کامل به شما می باشد. گورخر به شدت مدافع کاربرانی می باشد که در سطح اینترنت خرید یا فروشی انجام میدهند.

طراحی سایت به صورت واکنش گرا یا ریسپانسیو، داشتن بارکد برای تمامی کالاها، استفاده از کوپن های تخفیف برای تشویق کاربران به خرید این محصولات، ایجاد مقایسه با کالاهای موجود در سایتهای دیگر، کم شدن مراحل خرید، وجود قیمت روی کالاها، وجود آدرس معتبر برای فروشگاه و … عواملی هستند که گوگل در الگوریتم گورخر به آنها توجه می کند.

الگوریتم گورخر دارای شخصیتی، علاقه مند به خرید اینترنتی ،حساس و زود رنج می باشد.

چه نوع فروشگاهی از نظر الگوریتم گورخر ایده ال می باشد؟

همان طور که در بالا اشاره کرده ایم الگوریتم گورخر برای سایت های که در آن عمل خرید صورت میگیرید بیشتر کاربرد دارد. ۱-الگوریتم گورخر از سایت های که از گواهی SSL استفاده میکنند را دوست دارد.

۲-الگوریتم گورخر علاقه مند به سایت های می باشد که در آن تخفیفات و کوپن ها برای کاربران فعال باشد.

۳-الگوریتم گورخر دوس دارد مراحل پرداخت و ثبت سفارش در یک سایت بسیار کوتاه و ساده باشد.

۴-الگوریتم گورخر به آدرس فیزیکی فروشگاه بسیار توجه میکند پس حتما آدرس فیزیکی خود را در سایت بارگذاری کنید.

همچنین این الگوریتم به پشتیبانی ۲۴ ساعته، رهگیری محصولات، حفظ و امنیت اطلاعات کاربر و …. اهمیت زیادی میدهد.

برای اطلاعات بیشتر این مطلب را هم بخوانید...
آدرس (URL) فارسی بهتر است در سئو یا انگلیسی؟

الگوریتم موش کور گوگل (Possum algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم موش کور:

در سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت ، وبمستران و صاحبان وب سایت ها باید مراحل و اصولی را طی کنند تا به رتبه بهتر و بالاتر دست بیابند. گوگل طوری برنامه ریزی کرده است که وب سایت های که به مکان محدود هستند هم بتوانند در دنیای اینترنت جایگاهی داشته باشند.

برای مثال یک شرکت خدمات نظافتی را در نظر بگیرید این شرکت نمیتواند در شهر های دیگر خدمات عرضه کند و فقط میتواند در شهری که مستقل است خدمات عرضه کند. گوگل برای این دسته از خدمات هم برنامه ریزی انجام داده است که همان سئو محلی (Local Seo) می باشد. از این رو گوگل برای بهتر شدن از الگوریتم موش کور برای این مورد استفاده کرده است این الگوریتم در سال ۲۰۱۶ آخرین بروزرسانی خود را انجام داده است. و گوگل با این الگوریتم نتایج بهتری برای کاربران در محدوده خود به ارمغان می آورد.

الگوریتم موبایل گدون گوگل (Mobilegeddon algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم موبایل گدون:

امروز استفاده از موبایل های هوشمند، تبلت ها در بین کاربران بسیار زیاد شده است. گوگل برای بهبودی کاربرانی که با تلفن همراه وارد اینترنت میشود الگوریتم موبایل گدون را معرفی کرد. این الگوریتم جزو جدید ترین الگوریتم های گوگل می باشد  و به تازه گی معرفی شده است. سایت های که در نمایش صفحات گوشی مشکل دارند از نتایج گوگل حذف می شوند و در عوض سایت های که ریسپانسیو و واکنش گرا هستند به نتایج اول گوگل می آیند.

نکته مثبتی که در این الگوریتم می باشد بروز بودن لحظه ای این الگوریتم است اگر سایتی واکنش گرا نباشد در نتایج جستجو نمایش داده نمیشود اما به محض اینکه سایت خود را واکنش گرا کند سایت دوباره به نتایج گوگل خواهد آمد.

چگونه باید نظر الگوریتم موبایل گدون را به خود جلب کرد؟

  • طراحی سایت واکنش گرا /  ریسپانسیو
  • قرار دادن لینک های که کاربران تلفن همراه را اذیت نکند
  • استفاده از ابزار های گوشی برای کاربران
  • بزرگی و کوچک بودن محتوا باید طوری باشد که کاربران راحت باشند
  • استفاده از ابعاد های گوناگون تلفن همراه در برنامه نویسی سایت

نکته مهم: کاربرانی هستند که در گذشته سایت خود را طراحی کرده اند و این سایت ها واکنش گرا نیستند و به ناچار مجبور هستند سایت خود تعویض کنند. این عمل باعث می شود که تمام url ها سایت عوض شود و در آیند مشکل برای سایت پیش بیاید پس توصیه میکنیم با دقت تصمیم گیری کنید.

الگوریتم فرد گوگل (Fred algorithm):

معرفی الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم فرد:

این الگوریتم در سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی شد و با مخالفت شدید بسیاری از سئو کاران رو به رو شد این الگوریتم باعث شد که بسیار از سایت ها ترافیک شان را از دست بدهند. وبمستران به ناچار مجبور شدن محتوای سایت خود را پاک کنند.

فرد بر چه سایت های تاثیر میگذارد:

  • سایت های که محتوای بی ارزش دارند
  • استفاده بی رویه تبلیغات در سایت
  • سایت های که وابسته آمازون هستند
  • بعضی از سایت های کسب و کار محلی

الگوریتم رقص گوگل (Google Dance):

معرفی الگوریتم رقص گوگل

وظیفه الگوریتم رقص گوگل:

این الگوریتم نسبت به الگوریتم های قبلی گوگل از شهرت بالای برخودار نیست اما در سئو شما تاثیر گذار می باشد. گوگل دنس به راحتی می توانید رتبه سایت شما را در گوگل تغییر دهد پس حتما آن را جدی بگیرید.

اگر بخواهیم یک مسابقه رقص را در نظر بگیریم می توانیم بهتر با این الگوریتم آشنا شویم. برای مثال در یک مسابقه رقص همه شرکت کننده ها دوست دارن بهترین کار را به اجرا بگذارند هر یک از شرکت کنندگان به نوبت وارد صحنه می شوند و رقص خود را انجام میدهن. در انتهای مسابقه کسی برند می شود که بهترین رقص را انجام داده باشد.

دقیقا الگوریتم رقص گوگل همانند مثال بالا عمل می کند تعدادی از سایت ها را به صفحه اول گوگل میاورد مخاطبان با کلیک بر روی این سایت ها میزان رضایت مندی خود را نسبت به آن سایت بیان می کنند. اینجا است که این الگوریتم وارد کار می شود اگر میزان رضایت مندی مخاطبان از سایت شما بهتر باشد خب شما برندی این مسابقه می شوید.

معرفی الگوریتم گوگل

سخن آخر :

الگوریتم ها مانند موجودات زنده هستند و همیشه در حال تغییر و تحول هستند در این مقاله ما با اغلب آنها آشنا شدیم متوجه شدیم کار پاندا نظارت بر محتوا میباشد دانستیم پنگوئن لینک های سایت را بررسی می کند و همچنین دانستیم گور خر بر سایت های فروشگاهی و خرید کاربران اهمیت میدهد. ما در این مقاله سیع کرده ایم که تمام الگوریتم های گوگل را تک تک برای شما دوستان سایت آکادمی پروژه آ توضیح دهیم. و همچنین امیدوار هستیم که مورد پسند شما بوده باشد.

[تعداد: 1   میانگین:  5/5]