پنج روند مهم سئو در نتایج جستجو در سال ۲۰۱۹

این روزها گوگل تلاش می کند تا در بین رقبا بهترین جایگاه را داشته باشد این کمپانی بزرگ در حال تغییر، تحول و سازگاری هر چه بهتر با دنیایی ابنترنت می باشد این تغییر و تحول بدین معنی است که روند جستجو برای کاربران در حال بهتر شدن می باشد. ما در این مقاله قصد داریم که اساسی ترین تغییرات گوگل را برای شما کاربران پروژه آ بیان کنیم.

۱-سرعت صفحه (Page Speed) :

گوگل، اهمیت زیادی به سرعت سایت و لود سایت میدهد مدت زمان سرعت سایت و صفحات در فاکتور های اصلی سئو قرار دارد. در ماه جولای، این روند یک بردار دو قلو برای خود پیدا کرده است یعنی سرعت صفحه موبایل به یک عامل مهم برای تلفن های همراه تبدیل شده است.

بخش مهم بازی در اینجا است! که چگونه به سرعت سایت امتیاز داده می شود. داده های متریک بر گرفته شده از گزارش تجربه کاربری Chrome، پایگاه داده عملکرد واقعی کاربران گرفته شده است. این نشان دهنده چگونگی لود سایت شما برای هر بازدید کننده می باشد. بدیهی است که اندازه گیری سرعت دسترسی هر بازدید کننده برای سایت شما بسیار دشوار است. در نتیجه، متریک غیر ممکن است از طریق آزمون محلی دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر این مطلب را هم بخوانید...
معرفی سایت GTmetrix و اهمیت سرعت سایت

برنامه عملیاتی: نمره بهینه سازی چیزی است که در حال حاضر برای رتبه بندی مهم می باشد. خوشبختانه، بهینه سازی سایت و ردیابی نتایج کاملا در دست شماست و گوگل به خوبی لیستی از توصیه های لازم ارائه داده است.

۲-نمایه سازی موبایل اول (Mobile-first-indexing) :

به طور خلاصه نمایه سازی موبایل اول به این معنی می باشد که گوگل از نسخه موبایل صفحه شما برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند. از مارس ۲۰۱۸، گوگل روند مهاجرت به فهرست موبایل اول را آغاز کرد. و البته ممکن است. که سرچ کنسول(گوگل وبمستر) به شما در مورد آن اطلاع داده باشد.

۳- نام تجاری به عنوان یک سیگنال رتبه بندی(Brand as a ranking signal) :

گری الیاس تحلیلگر Webmaster Trends Analyst  گوگل، گفته است که گوگل از نام تجاری در الگوریتم جستجو استفاده می کند. دو راه وجود دارد که می توان از نام تجاری به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده کنیم.

اول از همه، از طریق اشاره نام تجاری پیوند داده نشده، موتور جستجو متوجه می شود که نام تجاری شما یک موجودیت Entity است. با تجزیه و تحلیل بیشتر تمام خواص ذکر نام تجاری، گوگل یک تصویر بهتر از اعتبار برند شما در یک فیلد خاص به دست می آورد.

دوم، حس و زمینه هر جز مهم است: شهرت، اعتماد، تبلیغات، حل شکایات و … از طریق زمینه Context، گوگل یاد می گیرد که خوب را از بد تشخیص دهد. به عنوان مثال، دستورالعمل های کیفیت جستجوی گوگل بیان می کند که شهرت برای رتبه بندی اهمیت دارد. در نتیجه، احساسات در مورد اشاره به نام تجاری می تواند بر رتبه بندی سایت تاثیر بگذارد.

برنامه عملیاتی: بک لینک ها هنوز یک سیگنال رتبه بندی قوی هستند. با این حال، ساختن سریع پیوندها به ندرت سئو سفید به حساب می آیند. پس از قدرت Backlinks استفاده کنید. نام تجاری خود را به صورت آنلاین هر زمان که فرصت طبیعی داشتید به کار ببرید.

به شهرت خود احترام بگذارید سعی کنید با مشتریان خود از طریق نام تجاری خود تماس بگیرید. برای این، ذکر نام تجاری خود را به صورت آنلاین دنبال کنید. ابزار Awario برای پیدا کردن چنین ارتباطی بدون پیوندی در سراسر وب مفید است.

به رقبای خود نگاه کنید با استفاده از مهندسی معکوس استراتژی های آن ها، شما به تلاش های سئو خود به صورت یکپارچه و نه نقطه ایی نگاه کنید. نگاهی به ذکر نام تجاری رقبا داشته باشید تا ببینید که چگونه آگاهی از برند شما افزایش یافته است. یا حتی به تجزیه و تحلیل عمیق از نقاط قوت و ضعف رقبای خود بپردازید.

۴-GDPR :

اول ببینیم که GDPR چیه؟ GDPR مقررات حفاظت کلی داده در اتحادیه اروپا است. و یک مسئله بسیار ناخوشایند را تنظیم می کند  که چه کسی مالک داده های ایجاد شده توسط تعاملات کاربران آنلاین است. از حالا به بعد کاربران و نه شرکت های اطلاعات را جمع آوری می کنند. در نتیجه، کاربران هم اکنون می توانند از شرکت ها درخواست کنند که اطلاعات شخصی مربوط به آن ها را استخراج و اصلاح کنند. اگر یک شرکت با قوانین مطابقت نداشته باشد، ممکن است با جریمه های سنگین (۲۰ میلیون یورو یا ۴ درصد سود سالیانه شرکت) مواجه شود.

این مقررات بر شرکت ها و مشتریان اتحادیه اروپا تاثیر می گذارد. با این حال، شرکت های بین المللی نیز باید از GDPR پیروی کنند. در نتیجه، گوگل تصمیم گرفت تغییراتی را در Analytics ایجاد کند. اکنون تمام اطلاعات شخصی کاربر پس از ۲۶ ماه از زمان جمع آوری آن منقضی می شود. چنین اطلاعاتی شامل داده های جمعیت شناختی وaffinity data  می شود (که قبلا همیشه نگهداری می شد) اما شامل جلسات و تکمیل هدف نیست. با این حال، هر صاحب سایتی می تواند این دوره پیش فرض مجموعه داده را تغییر دهد. به علاوه، در حال حاضر ممکن است داده های کاربران را بر اساس درخواست خود حذف کنند.

برنامه عملیاتی: اگر شما مشتریان اروپایی ندارید، شما می توانید گزینه do not automatically expire را در Google Analytics انتخاب کنید. مراقب باشید که به این ترتیب گوگل مسئولیت محافظت از داده های کاربر به شما واگذار می کند. به علاوه، این تلاش های کنترل داده های کاربر می تواند به خوبی خارج از اتحادیه اروپا گسترش یابد، فقط باید برای آن صبر کنید.

اگر شما مشتریان اروپایی دارید: تمام منابع جمع آوری اطلاعات کاربر را در سایت خود مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که به طور تصادفی برخی از داده های خصوصی به Google Analytics ارسال نمی شود.

فرم کوکی های سایت را مرور کنید. باید این محتوا را داشته باشد: چه اطلاعاتی را جمع آوری می کنید، چرا شما آن را انجام می دهید، جایی که آن را ذخیره می کنید، حفاظت از اطلاعات را تایید کنید.

۵-جستجوی آمازون(Amazon search):

اول از همه آمازون یک موتور جستجوی جهانی نیست. الگوریتمی شبیه گوگل است، اما برای جستجوی داخلی در صفحات آمازون مورد استفاده قرار می گیرد. خوب چه چیزی در این باره مهم است؟ مردم بیشتر برای خرید به آمازون می روند. بر اساس یک مطالعه ۵۶٪ از مصرف کنندگان زمانی که قصد خرید دارند اول از سایت آمازون بازدید می کنند. و ۵۱%  پس از پیدا کردن چیزی در جای دیگر آن را با آمازون بررسی می کنند.

این آمار به ما می گوید که آمازون تبدیل به گوگل تجارت الکترونیک شده است. این بدان معنی است که اگر شما چیزی را فروختید و در آمازون نیستید،  شما ۵۶٪ از مشتریان بالقوه را از دست می دهید.

بنابراین، اگر شما فروشنده کتاب ها، موسیقی، الکترونیک و … هستید، بهینه سازی برای آمازون را به استراتژی خود در سئو اضافه کنید.

برنامه عملیاتی:

  • درباره کلمه کلیدی تحقیق کنید. برای درک بیشتر صنعت، از خود آمازون استفاده کنید.
  • عنوان و شرح آیتم کارآمد و کاربر پسند باشد (به همراه استفاده هوشمند از کلمات کلیدی)
  • تصاویر با کیفیت بالا فراهم کنید.
  • به دنبال کلمات کلیدی پشتیبان (تگهای متا) باشید. آنها به آمازون می گویند که یک آیتم خاص یک کلمه کلیدی خاص در سایت را هدف قرار دهند.

سخن آخر

در این مقاله با روندهای مهم سئو در سال ۲۰۱۹ آشنا شدیم و بصورت شفاف آنها را بررسی کردیم همچنین اگر شما هم می خواهید سئو سایت تان را آنالیز و بررسی کنید می توانید مشاوره رایگان سئو از کارشناسان ما دریافت کنید.

[تعداد: 1   میانگین:  5/5]