آدرس فارسی یا انگلیسی؟ از نظر سئو کدام بهتر است؟

با یکی دیگر از مقالات آموزشی خدمت شما کاربران آکادمی پروژه آ می باشیم. در این آموزش قصد داریم تفاوت اصلی URL های فارسی و انگلیسی را مورد بررسی قرار دهیم وبمستران زیادی هستند که در مورد فارسی یا انگلیسی بودن آدرسهای اینترنتی اختلاف نظر دارند. کدام آدرس بهتر است فارسی یا انگلیسی؟ تا دقایقی دیگر جواب این سوال را خواهیم دانست. فقط به یاد داشته باشید که لینک ، URL ، پیوند یکتا ، آدرس صفحه و نامک همگی یک معنی را میدهند.

زیاد نمیخواهیم شما را سر درگم کنیم در همین ابتدایی مقاله توصیه ما به شما استفاده از آدرس انگلیسی می باشد و در ادامه دلیل آن را بیان خواهیم کرد. پس با ما باشید.

از دید گوگل؟

اگر بخواهیم از دید گوگل نوع فارسی یا انگلیسی بودن را انتخاب کنیم گوگل، به ما میگویید که آدرسی را انتخاب کنید که دارای کلمه کلیدی، با مفهوم و مرتبط با پست باشد.

دلیل استفاده از URL انگلیسی؟

  • کوتاه بودن لینک انگلیسی نسبت به فارسی:

اگر بخواهیم آدرس فارسی و انگلیسی را مورد بررسی قرار دهیم اولین چیزی که به ذهن مان میرسد این است که کاراکترهای URL انگلیسی نسبت به فارسی کوتاه تر می باشد. همان طور که در بالا اشاره شده است از دید گوگل لینک های کوتاه بهتر و مناسب تر می باشند.

  • خوانایی و کاربرپسند بودن لینک های انگلیسی نسبت به فارسی:

بی شک یکی از مهمترین عوامل در انتخاب نوع URL وب سایت، خوانایی آن می باشد. حتما تا به حال شما با لینک های فارسی در شبکه های اجتماعی روبرو شده اید فارسی بودن لینک اصلا قابل خواندن نمی باشد همانند شکل زیر:

این در حالی است اگر URL شما بصورت انگلیسی نوشته شود دیگر همچین مشکلی ایجاد نمی شود. همچنین به خاطر سیپردن و تایپ کردن URL های انگلیسی بسیار راحت تر نسبت به فارسی می باشد.

برای اطلاعات بیشتر این مطلب را هم بخوانید...
سئو داخلی سایت (On-Page-SEO) چیست؟
  • آنالیز راحت تر لینک های انگلیسی نسبت به فارسی 

در بعضی از مواقع شما لازم دارید که لینک های صفحات خود را مورد آنالیز و بررسی قرار دهید بسیاری از ابزار ها با لینک های فارسی سازگاری کاملی ندارند به همین دلیل ممکن است در نتیجه ای نهایی ابزارها دچار مشکل شوند. البته ربات های گوگل لینک های انگلیسی بیشتر از لینک های فارسی دوست دارند.

  • ایندکس شدن راحت تر لینک ها انگلیسی نسبت به فارسی  

لینک های انگلیسی به دلیل کوتاه بودن و قابل فهم بودن نبست به لینک های فارسی بهتر و راحت تر ایندکس می شوند.

آیا استفاده از کاراکترهای مانند (/ * + ^ % $ # @ &) در URL مناسب است؟

همان طوری که در بالا اشاره شده است لینک ها باید قابل فهم و درک برای ربات ها و کاربران باشند. استفاده از کاراکترهای * / و …. این درک و فهم را برای ربات ها سخت می کند .

عوامل تشکیل دهنده ای لینک ها شامل:

  • حروف انگلیسی
  • عدد
  • حروف فارسی
  • خط تیر (-)

عوامل ذکر شده ای بالا حتما باید در لینک های صفحات استفاده شوند تا یک لینک استاندارد ایجاد شود. شاید لینک های غیر استاندارد توسط گوگل ایندکس شوند اما مشکلات و ضعف های برای سرور می توانند ایجاد کنند.

ایا URL فارسی بهتر است یا URL انگلیسی؟ شما از کدوم استفاده میکنید و چه تاثیری در سئو سایت شما داشته؟ لطفا در نظرات پاسخ بدید.

[تعداد: 1   میانگین:  5/5]